Plakati su poput glazbe – krivi “ton” može pokvariti sve!
Boje, tonovi i kontrasti moćna su oružja kojima svoju poruku na jumbo plakatu možete učiniti jasnijom, uočljivijom i pamtljivijom…
Osmislili ste savršenu kampanju, pronašli najbolje lokacije za vaše plakate i sad vam još samo treba prava kombinacija boja kako bi vaša poruka bila 100% učinkovita. No koje boje odabrati?
Kako je za vanjsko oglašavanje ključno da poruka bude lako čitljiva OAAA (Outdoor Advertising Association of America) je testirala 18 kombinacija boja kako bi pronašla koje su to kombinacije boja najbolje. Prema OAAA-inom istraživanju poruka je najčitljivija kada se koristi kombinacija boja s najvećim kontrastom npr. kombinacija žute podloge i crnog teksta, dok se najmanje čitljivom pokazala kombinacija crvene podloge i žutog teksta.
Kontrastne boje se dobro čitaju i pri velikim udaljenostima, pa je pravilo vrlo jednostavno: veći kontrast – veća čitljivost. Za razliku od njih kombinacija boja s niskim kontrastom dovodi do stapanja podloge i teksta pri čemu poruka s velike udaljenosti postaje potpuno ne čitljiva npr. kombinacija crne i plave.
Osim kontrasta također morate voditi računa i o tome da ne koristite komplementarne boje, npr. crvena podloga i zeleni tekst. Iako je riječ o bojama koje imaju dobar kontrastni odnos, one su komplementarne, a takve kombinacije snažno “vibriraju” pa je ljudskom oku teško jasno ih percipirati. No, najgore kombinacije ipak čini upotreba boja sa slabim kontrastom i sličnim tonalitetom kao što su npr. zelena i plava, jer je ljudskom oku teško razlikovati ih iz veće daljine.
Prema nekim istraživanjima prave kombinacije boja ne samo da povećavaju čitljivost poruke, već mogu povećati i zapamćenost poruke do čak 38%.