Samo par sekundi!
Toliko vam vremena daje vozač koji prolazi kraj vašeg jumbo plakata. Par sekundi je sasvim DOVOLJNO da vas “vidi”, ako znate “pravu mjeru”…
Imate super proizvod ili uslugu, odličnu ponudu, no ne koristite li pravu veličinu fonta, postoji velika šansa da vašu poruku publika neće percipirati. Osobito je to slučaj kada se vaš jumbo plakat nalazi uz ceste gdje je brzina kretanja velika.
Neka istraživanja su pokazala da bi glavna poruka na jumbo plakatu udaljenom oko 100 m trebala biti ispisana fontom veličine najmanje 50 točaka da bi je prolaznici mogli percipirati i u kratkom vremenu pročitati. Stavljate li dodatne informacije uz glavnu poruku taj podtekst bi trebao biti velik oko 35 točaka.
Što je udaljenost plakata veća to bi i veličina teksta trebala biti veća. Tako bi za npr. za udaljenost od 200 m za glavnu poruku trebalo koristiti veličinu fonta od 65 točaka, a za podtekst 50 točaka, dok bi pri udaljenosti od oko 300 m glavna poruka trebala biti velika 80 točaka, a podtekst najmanje 65 točaka.
Kada je riječ o vrsti fonta za jako udaljene plakate treba izbjegavati fontove u “kurzivu” i tanka pisana slova. Radije odaberite fontove s ravnim i debljim slovima. Također izbjegavajte upotrebu sjena oko slova jer one “zamagljuju” slova i čine ih nečitljivim iz veće daljine.
I još jedan savjet – vodite računa da spacing među slovima na jumbo plakatu bude oko 15-20% veći od onog koji koristite za uobičajene tekstove. Slova koja su previše blizu promatrana iz daljine će se “slijepiti” jedno uz drugo i učiniti vašu poruku nečitljivom.